پایگاه خبری ندای زرند

جدیدترین اخبار و رویدادهای شهرستان زرند

پایگاه خبری ندای زرند

جدیدترین اخبار و رویدادهای شهرستان زرند

پایگاه خبری ندای زرند
کلمات کلیدی

ی

منطقه یزدان آباد زرند از سیل خسارت دید

يكشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۸، ۰۸:۲۲ ب.ظ

بخشدار : منطقه یزدان آباد زرند از سیل خسارت دید

سیدمثم ترابی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ندای زرند، قنات های شعبجره نیاز به بررسی جدی دارد و از آنجا که لایروب قنات ها هزینه بالایی دارد انتظار داریم طبق دستورات استاندار ، جهاد کشاورزی زودتر عملیات آزادسازی قنات ها را در دستور کار قرار دهد. 


وی برآورد هزینه لایروبی قنات را بسته به نوع و طول قنات دانست و گفت: لایروبی هر کدام از قنات ها 200 میلیون تومان هزینه در بر دارد.


ترابی با اشاره به اینکه سیلاب بسیار شدید امروز که از کوه های شرقی شهرستان زرند و چند رودخانه به سمت جلال آباد پیشروی کرد و این روستا را دچار سیل زدگی شدید کرد گفت: متاسفانه بر اثر سیل شدید جاده زرند – بافت در چندین نقطه با طغیان رودخانه های فصلی مواجه شده که باعث مسدود شدن این محور شده است. 


بخشدار یزدان آباد با اشاره به اینکه آب جاری شده از این محور تماما به سمت دشت جلال آباد هدایت می شود اظهار داشت : در این راستا چاله های برداشت و مسیر سیل بندها تقویت و خاکریزهایی نیز برای هدایت آب تا حد امکان ایجاد شده تا از خسارات سیل به روستای جلال آباد جلوگیری شود. 


ترابی با بیان اینکه آب قبل از وارد شدن به جلال آباد به محمد آباد گلشن وارد شده و آن را تماما دچار آبگرفتگی کرده است گفت: خوشبختانه طی تمهیدات انجام شده قبل از سیل دستور تخلیه کامل به مردم روستا داده شده بود و آب سیل نیز به سمت باغات پایین این روستا هدایت و مانع از داخل شدن آب به داخل خانه ها شده است. 


وی همچنین گفت: روستای حسن آباد بالا نیز که خانه های قدیمی بیشتر در آنجا واقع شده است خوشبختانه ریزش های محدودی داشته و روستای چهار غلام علی نیز به خاطر صعب العبور بودن قبل از آمدن سیل از سکنه خالی شده است.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۲۵
Ad Gholizadeh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی