پایگاه خبری ندای زرند

جدیدترین اخبار و رویدادهای شهرستان زرند

پایگاه خبری ندای زرند

جدیدترین اخبار و رویدادهای شهرستان زرند

پایگاه خبری ندای زرند
کلمات کلیدی

ی

 

برگزاری مانور دورمیزی پدافند غیر عامل تب کریمه کنگو

مانور دورمیزی پدافند غیر عامل با موضوع بیماری تب کریمه کنگو در زرند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری زرند، این مانور که در محل فرمانداری و توسط اداره دامپزشکی برگزار شد، فرماندار بعنوان رئیس، دامپزشکی دبیر و سایر ادارت مربوطه شهرستان نظیر مسئولین بخشداری ها و شهرداری، مسئولین شبکه بهداشت و درمان، کارشناسان مرکز بهداشت، مسئولین بیمارستان های شهرستان، نیروی انتظامی،  حضور داشتند.

علی صادق زاده فرماندار زرند در ابتدا ضمن تشکر از مجموعه دامپزشکی در جهت نظارت بر تولید بهداشتی غذای سالم و توسعه دامپروری در شهرستان اظهار داشت: در شهرستان گام های بزرگی در جهت بهداشت و پیشگیری از بیماری ها برداشته شده که امروزه نتیجه آن را می بینیم.

وی در خصوص تکمیل و راه اندازی بیمارستان 145 تخت خوابی سینا گفت: با پیگیری های بعمل آمده و اختصاص بودجه مربوطه بزودی این بیمارستان افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

فرماندار زرند در ادامه یکی از دستاوردهای نظامی کشور را آمادگی کامل نیرو و تجهیزات در مقابل با تهاجم دشمن بیان نمود و افزود: ماحصل پدافند غیر عامل و اجرای مانورهای آن آموزش و آمادگی در برابر تهدیدات نظامی و بیوتروریسم است که خوشبختانه کشور از این نظر در سطح بالایی قرار دارد.

وی افزود: باید پیش بینی های لازم را در خصوص تهدیدات بویژه تهدیدات طبیعی نظیر شیوع بیماری های واگیردار، حوادث طبیعی و غیره انجام داد تا با مدیریت صحیح خسارات ها را کاهش دهیم.

صادق زاده بیماری تب کریمه کنگو را یکی از بیماری های مهم و استراتژیک برشمرد و تاکید کرد: باید تدابیر لازم در خصوص راه های پیشگیری از این بیماری توسط کلیه ارگان مربوطه در شهرستان اندیشیده شود و تجهیزات مورد نیاز برای زمانی که مواردی از بیماری مشاهده شد فراهم شود.

در ادامه حسن لطفعلی پور رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بعنوان برگزار کننده این مانور با فرض بر ابتلای چند نفراز همشهریان به بیماری  CCHF تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، مانور را آغاز نمود و کلیه ادارت حاضر در جلسه نیز گزارشات خود را رائه نمودند.

در پایان به بحث و تبادل نظر در خصوص نقاط قوت و ضعف پرداخته شد و فرماندار دستور رفع ضعف های موجود را صادر نمود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۵/۲۶
Ad Gholizadeh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی