پایگاه خبری ندای زرند

جدیدترین اخبار و رویدادهای شهرستان زرند

پایگاه خبری ندای زرند

جدیدترین اخبار و رویدادهای شهرستان زرند

پایگاه خبری ندای زرند
کلمات کلیدی

ی

۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

کاشت ۱۲ هزار گل فصلی در زرند در آستانه پاییز

کاشت ۱۲ هزار گل فصلی در زرند در آستانه پاییز

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زرند از آغاز عملیات کاشت ۱۲ هزار گل فصلی در فضاهای سبز این شهر خبر داد.

احمد عبدالله‌زاده  با بیان اینکه توسعه فضای سبز در معابر و بوستان‌ها، زیبایی و حفظ طراوت فضای شهر را به همراه دارد، اظهار کرد: این سازمان همه  ساله در سه نوبت فصل بهار، ابتدای تابستان و ابتدای پائیز اقدام به گل‌کاری شهر با هدف زیباسازی و طراوت محیط شهری می‌کند که سومین مرحله آن در دست اقدام است.

وی یکی از وظایف شهرداری‌ها را زیباسازی و حفظ طراوت فضای شهری همزمان با آغاز فصل پاییز برشمرد و افزود: کاشت گل‌های فصلی و متنوع  همواره در سلامت روحی و افزایش نشاط شهروندان تاثیرگذار است، اما این مسئله در فصل خزان و کاهش سبزی محیط از اهمیت بیشتری برخوردار است.

رییس سازمان سیما و منظر شهرداری زرند خاطرنشان کرد: توجه به علایق و سلایق شهروندان یکی از نکات مورد نظر این سازمان است تا با درنظر گرفتن آن زمینه مشارکت شهروندان در مدیریت شهری بیشتر فراهم شود.

عبدالله‌زاده با بیان اینکه طرح گل‌کاری فضاهای شهری در دو مرحله انجام می‌شود، گفت: در فاز نخست این طرح بیش از شش هزار گلدان گل در فضاهای شهری کشت شد.

وی ادامه داد: در فاز دوم این طرح که از ۲۰ شهریور آغاز شد نیز بیش از شش هزار گلدان در باغچه‌ها، میدانگاه‌ها، پارک‌ها و بوستان‌های شهر کاشته می‌شود.

رییس سازمان سیما و منظر شهرداری زرند تصریح کرد: گونه‌های کاشته شده شامل انواع گل‌های داوودی، شب‌بو، میخک، گل‌کلم و همیشه‌بهار است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ شهریور ۹۸ ، ۱۲:۳۷
Ad Gholizadeh

مراسم عَلم حُتکنی ها، قرن ها در زرند اجرا می شود

 

 

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زرند با بیان اینکه عَلم حُتکنی‌ها از اول محرم، حرکت ۶۰ روزه خود را آغاز می‌کند، گفت: این آیین پر از محتوا، قرن هاست، بدون تغییر انجام می شود و برای گردشگران جذاب است.

 

 

🔹به گزارش #حسینی از#ندای_زرند ،محمد اسلامی رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زرند ، با بیان اینکه عَلم معروف به عَلم حُتکنی ها، علی رغم سادگی، نزد مردم بسیار مورد احترام است، گفت: این علم، حرکت ۶۰ روزه خود را از اول محرم از روستای ده قاضی حتکن شهرستان زرند آغاز می‌کند و سپس به بسیاری از مناطق شهرستان زرند و حتی شهر‌های همجوار برده می‌شود، که در نوع خود بسیار زیبا و کم نظیر است و می‌تواند برای گردشگران معنوی و آیینی، جذابیت ویژه‌ای به همراه داشته باشد.

 

🔹او بیان داشت: همه ساله، تمامی ساکنان این روستا به عشق امام حسین (ع) از چند روز جلوتر از ماه محرم، خانه‌های خود را مهیای میزبانی از عاشقان اباعبدالله (ع) می‌کنند و در هر خانه دیگی از آبگوشت امام حسینی (ع) بر آتش می‌گذارند و چشم به راه مهمانانی می‌مانند که بدون انتخاب و گزینش از هر نقطه‌ای به این روستا سفر می‌کنند.

 

🔹رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زرند گفت: در روز اول ماه محرم، گروه تعزیه خوانی در این روستا به اجرای برنامه می‌پردازد،از آنجاکه سال هاست در روز اول محرم، صد‌ها نفر از مناطق مختلف برای شرکت در این مراسم و آشنایی با آداب و رسوم مذهبی خاص اهالی روستای ده قاضی حتکن به این روستای زیبا سفر می‌کنند، می توانیم با معرفی خرده فرهنگ‌های آیینی، به رونق و جذب گردشگران زیاد به شهرستان زرند متناسب با ایام خاص بیشتر توجه کنیم.

 

🔹اسلامی از ساخت مستند آیین خاص روز اول محرم در روستای ده قاضی حتکن نیز سخن گفت.

 

🔹او با بیان اینکه در ایام محرم، بسیاری از گردشگران خارجی برای آشنایی با این آیین‌ها به ایران مسافرت می‌کنند، ابراز امیدواری کرد، ثبت ملی این آیین، جاذبه پنهان دیگری از شهر هزار و یک جاذبه را آشکار و به گردشگران معرفی کند.

 

🔹رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زرند با بیان اینکه پارسال ۲ آیین علم بندان روستای بیل آباد که همه ساله در روز سوم محرم و قنبر خوانی روستای شعبجره که شب ۲۱ ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود از شهرستان زرند در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسید، افزود: پرونده علم بندان سادات منطقه ریحان زرند که در پنجمین روز از ماه محرم برگزار می‌شود، هم به تهران ارسال و در انتظار بررسی پرونده و ثبت ملی قرار دارد.

 

🔹روستای ده قاضی در منطقه‌ای کوهستانی و در شرق شهر زرند و در فاصله نزدیک به ۴۰ کیلومتری از مرکز شهرستان زرند قرار دارد. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۹۸ ، ۱۴:۲۳
Ad Gholizadeh

افتتاح یا آغاز ساخت ۹ طرح عمرانی در زرند

همزمان با دومین روز از هفته دولت با سرمایه گذاری ۴۴ میلیارد ۵۰۰ میلیون ریال ۹ طرح مختلف عمران روستایی و مخابراتی در شهرستان زرند افتتاح و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد.

علی صادق زاده فرماندار زرند گفت: از ۹ طرح هادی شهرستان  ۳ طرح هادی در روستا‌های سرباغ شاهرمز، اکبرآباد پادامنه وگتکوئیه جمعا با هزینه ۷ میلیارد ۵۰۰ میلیون ریال و بهرمندی ۲۷۵ خانوار روستایی افتتاح شد.

او افزود: افتتاح دو طرح مخابراتی در شهرک امام (ره ) و مرکز مخابراتی زرند جمعا با اعتبار ۱۸ میلیارد ریال و بهرمندی ۳ هزار خانوار و همچنین آغاز عملیات اجرایی ۴ طرح مخابراتی جمعا با اعتبار ۱۹ میلیارد ریال که با حضور جمعی از مسئولین اجرایی و‌محلی ،خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد.

فرماندار زرند در مراسم افتتاحیه طرح‌های یاد شده با گرامیداشت هفته دولت با تاکید بر اینکه وجود روحیه و تفکر شهیدان والا مقام رجایی و باهنر می‌تواند در پیشبرد کار‌ها اثرگذار باشد، افزود: اگر دنبال توسعه و آبادانی هستیم، باید تفکر این شهیدان در بین مسئولان نهادینه شود.

صادق زاده اظهار داشت: امروز برای تداوم راه امام (ره) و خدمت صادقانه مسئولان نیاز داریم تفکر این دو شهید وارسته در جامعه وجود داشته باشد تا مشکلات مردم سریعتر و بهتر رفع شود.

او یاد آور شد: خوشبختانه بیشتر طرح‌های قابل افتتاح هفته دولت امسال در مناطق روستایی شهرستان زرند قرار دارد.

انتهای پیام/ی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ شهریور ۹۸ ، ۱۳:۴۷
Ad Gholizadeh

جشنواره یوزپلنگ ایرانی در شهرستان زرند برگزار گردید
به گزارش خبرنگار ما: بمنظور حمایت از نسل یوزپلنگ ایرانی و همه گونه های جانوری جشنواره حمایت ازاین گربه سانان توسط گروه حامیان محیط زیست زرند با برگزاری کارگاه نفاشی کودکان حمایت از یوزپلنگ ایرانی وبا حضور جمع کثیری از اهالی علاقمند وحامی محیط زیست در محل بوستان شهدای شهرستان زرند برگزار گردید این مراسم که با اجرای چندین برنامه فرهنگی هنری همراه بود .
در ابتدا مهندس رحیم منتظر رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زرند ضمن تبریک اعیاد گذشته وتقدیر و تشکر از حضور اهالی علاقمند به حمایت از محیط زیست در جشنواره طی سخنانی اظهار داشت : مادر تقویم زیست محیطی به منظور جلب توجه مردم به مسائل مرتبط با محیط زیست وایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه نسبت به آگاهی مسائل مربوط به حفظ محیط زیست روزهایی به ثبت رسیده بعنوان مثال روز دوم اردیبهشت روز زمین پاک ، روز 29 دیماه روز هوای پاک وروز 13 فروردین روز طبیعت در تقویم اجرائی نامگذاری شده است .
وی افزود : روز نهم شهریور ماه بعنوان روز ملی حمایت و حفاظت از یوز پلنگ آسیایی به ثبت رسیده که این جشنواره می بایست در این روز برگزار شود بدلیل تقارن این روز با ایام سوگواری محرم تصمیم گرفته شد این مناسبت امروز برگزار شده است .
رئیس اداره حفاظت محیط زیست زرند دلیل ثبت نهم شهریور بعنوان روز ملی یوز پلنگ را آگاه سازی و اطلاع رسانی مردمی در خصوص جلوگیری از انقراض نسل این گونه گربه سانان بیان کرد که بایستی نسبت به این امر اقدماتی انجام دهیم .
وی افزود : اگر ما به فرهنگ سازی و حساسیت به این موضوع حیات وحش در بین مردم چاره اندیشی نکنیم این گونه جانوری را هم از دست خواهیم داد . 
مهندس رحیم منتظردر بخش دیگری از سخنانش با اشاره به زندگی گونه های زندگی یوزپلنگ ایرانی افزود : یوزپلنگ آسیایی زمانی در اکثر نقاط آسیا از شبه ‌قاره هند تا افغانستان، ترکمنستان و ایران تا شبه‌جزیره عربستان و سوریه پراکنده بود، اما در حال حاضر در فهرست جانوران در آستانه انقراض اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت قرار دارد و منحصر به نواحی دور افتاده‌ای در بیابان‌های ایران شده‌است. 
در ادامه این مراسم مهندس مهدلو شهردار زرند با حضور در جمع گروه حامیان محیط زیست اظهار داشت : ما انسانها همواره با تشکیک مساعی و رفع نیازمندیهای یکدیگر به هم کمک می کنیم که راحتر زندگی کنیم ودراین خصوص حفظ محیط زیست هم برای ما بسیار حائز اهمیت است ودر محیط ما موجودات زنده دیگری هم زندگی می کنند که حق زندگی دارند و به همان نسبتی که ما حق زندگی داریم قتعآ موجودات زنده ، گیاهان و گونه های دیگر جانوری حق زندگی دارند که بعضآ می بینیم با بی مهریهایی که به آنها می شود حتی بعضی از گونه ها کلاً نسلشان منقرض می شود این در واقع به هیچ عنوان با آموزه های دینی ما و تاکیدی که قرآن داره سازگاری ندارد .
شهردار زرند افزود : ما موظف به استفاده از محیط برای زندگی هستیم نه نابودکننده یک قسمتی برای زنده ماندن خودمان ، که بعضآ این اتفاق در جامعه در شرف وقوع هست البته کل جامعه جهانی دچار این مشکل هست که باید مواظبت کنیم .
وی با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره یوزپلنگ ایرانی افزود : برگزاری این جشنواره ها به ما تلنگری می زند و تاکید می کند که همه حواسشان باشد فقط شما انسانها و آدمها نیستید که حق حیات دارید بلکه همه گونه های جانوری و گیاهی حق زندگی و حیات دارند . 
شهردار زرند در خاتمه از کلیه عزیزان گروه حامیان محیط زیست و اداره محیط زیست زرند در برگزاری این جشنواره تشکر و قدردانی نمود . 
شایا ذکر است در خاتمه به قید قرعه به تعدای از کودکان شرکت کننده در کارگاه نقاشی یوزپلنگ ایرانی جوائزی برسم یاد بود تقدیم گردید .
خبرنگار : اکبرابراهیمی زرندی

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ شهریور ۹۸ ، ۱۳:۴۰
Ad Gholizadeh