پایگاه خبری ندای زرند

جدیدترین اخبار و رویدادهای شهرستان زرند

پایگاه خبری ندای زرند

جدیدترین اخبار و رویدادهای شهرستان زرند

پایگاه خبری ندای زرند
کلمات کلیدی

ی

۱۱۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

ملاقات ۹۵ نفر از مردم شهرستان زرند با رئیس کل دادگستری استان کرمان‎



- مدیر روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کرمان گفت: رییس کل دادگستری استان کرمان در سفر به شهرستان زرند که با همراهی معاون منابع انسانی، رئیس حفاظت اطلاعات و مسئول ارزشیابی و نظارت قضات دادگستری استان کرمان صورت گرفت با ۹۵ نفر از شهروندان زرندی ملاقات کرد.

 

مدیر روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کرمان گفت: رییس کل دادگستری استان کرمان در سفر به شهرستان زرند که با همراهی معاون منابع انسانی، رئیس حفاظت اطلاعات و مسئول ارزشیابی و نظارت قضات دادگستری استان کرمان صورت گرفت با ۹۵ نفر از شهروندان زرندی ملاقات کرد.

 

محمد بصیریان استقبال مردم شهرستان زرند از این دیدار مردمی را مطلوب دانست و عنوان کرد: در این ملاقات مردمی که از ساعت ۸:۳۰ صبح امروز تا ساعت ۱۱:۳۰ به طول انجامید، به مسائلی از قبیل مشکلات مربوط به زندانیان، تبدیل قرار، اعسار و تسریع در رسیدگی پرداخته شد و مسائل مختلف دیگر نیز در درخواست‌های مردمی بود که در جهت حل و فصل همه مسائل مطرح شده دستور مساعد قانونی صادر شد.


بصیریان خاطرنشان ساخت: این قبیل رفتار‌ها نشانه خدمت بی‌منت و تکریم ارباب‌رجوع است و در راستای تاکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی بر حضور مسئولان دستگاه قضایی در بین مردم است.


گفتنی است، یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان علاوه بر ملاقات مردمی روز‌های چهارشنبه هر هفته خود در مرکز استان، با حضور در حوزه‌های قضایی سراسر استان از نزدیک به مشکلات شهروندان رسیدگی می‌کند.


شایان ذکر است رئیس کل دادگستری استان کرمان در سفر دو روزه به شهرستان زرند علاوه بر بازدید از حوزه شعب دادسرا و دادگاه و ملاقات مردمی، نشستی نیز با قضات وکارکنان اداری دادگستری شهرستان زرند داشت.


انتهای پیام /میزان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۶:۰۸
Ad Gholizadeh

موحد عنوان کرد:

کاهش 50 درصدی موجودی پرونده های قضائی در دادسرای زرند/79 درصد اوراق قضائی در شهرستان زرند به صورت الکترونیک ابلاغ می شوند

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: موجودی پرونده های دادسرای عمومی انقلاب شهرستان زرند در پایان سال 97 نسبت به ابتدای سال قریب 50 درصد کاهش داشته است .


به گزارش ندای زرند ؛ یدا... موحد در جلسه بررسی عملکرد دادگستری شهرستان زرند که با حضور جمعی از معاونین دادگستری استان و قضات شهرستان زرند برگزار گردید، اظهار داشت: شعبه دادستانی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زرند با 100 درصد ابلاغ الکترونیک بیشترین میزان ابلاغ الکترونیک را به خود اختصاص داده است.


این مقام ارشد قضائی در استان کرمان گفت: به طور متوسط 79 درصد اوراق قضائی در شهرستان زرند به صورت الکترونیک ابلاغ می شود که این میزان در داد سرا 82 درصد در دادگاه 81 درصد و در شورای های حل اختلاف 75 درصد می باشد.


وی با بیان اینکه تعداد پرونده های مختومه در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زرند در سال 97 نسبت به سال ما قبل آن 24 درصد افزایش یافته است، اعلام کرد: در سال گذشته 8 هزار و 720 پرونده و در سال ماقبل آن ، 7 هزار و 12 پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زرند مختومه شده است.


افزایش 13 درصدی نرخ رسیدگی در دادسرای شهرستان زرند


نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان خاطر نشان ساخت: نرخ رسیدگی به پرونده های در دادسرای شهرستان زرند 13 درصد افزایش داشته است.


وی ادامه داد: این میزان در سال 96 بیش از 95 درصد بوده است که در سال 97 به بیش از 108 درصد رسیده است.


انتهای پیام/برنا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۶:۰۳
Ad Gholizadeh

‍ مدیر آموزش و پرورش شهرستان زرند خبر داد :

راه یابی دانش آموزان و فرهنگیان زرندی به مرحله کشوری در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن ، عترت و نماز


مدیر آموزش و پرورش شهرستان زرند ازراه یابی دانش آموزان و فرهنگیان زرندی به مرحله کشوری سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن ، عترت و نمازخبر داد.

به گزارش ندای زرند به نقل از روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان زرند، حسین کاظمی در گفتگویی با اعلام این خبر افزود: سیما سلطانی دانش آموز دبیرستان ولایت (متوسطه دوم )در رشته صحیفه سجادیه و محمد معین رجبی از دبیرستان علامه حلی (متوسطه دوم ) با کسب رتبه اول استانی به مسابقات کشوری راه یافتند.


 وی افزود: در مسابقات قرآنی برگزار شده دربین فرهنگیان سراسر استان ، فرزانه محمود زاده در رشته حفظ 10جزءقرآن کریم ضمن کسب مقام اول استان توانست به مسابقات کشور ی راه پیدا نماید.


 کاظمی با تبریک این موفقیت ارزشمند به فرهنگیان ودانش آموزان شهرستان زرند ادامه داد: دانش آموزان زهرا شجاعیان از دبیرستان صدرا( متوسطه دوم ) در رشته احکام ، سید مهدی حسینی از دبیرستان استاد جعفری (متوسطه دوم ) در رشته صحیفه سجادیه، امیر حسین تیموری از دبیرستان استاد جعفری ( متوسطه دوم ) در رشته نهج البلاغه ، سید احسان مختاری از هنرستان مصباح در رشته تفسیر و حدیث قلیزاده از دبیرستان دخترانه شاهد (متوسطه دوم) در رشته حفظ 20 جزء رتبه دوم استان را به دست آوردند.


مدیر آموزش و پرورش شهرستان زرند به کسب مقام سوم دانش آموزان محمد مهدی عباس زاده از دبیرستان استاد جعفری (متوسطه دوم ) در رشته صحیفه سجادیه ، علی اصغر میرزایی از دبیرستان علامه حلی (متوسطه دوم ) در رشته تفسیر ، فاطمه کاظمی از دبیرستان فرزانگان (متوسطه دوم )، در رشته صحیفه سجادیه، دانیال قربانی از دبیرستان میرزا رضا (متوسطه اول) در رشته صحیفه سجادیه ،امیر هادی صادقی از دبیرستان علامه حلی (متوسطه دوم ) در رشته ترتیل و مهدیه حسنی ازدبیرستان عفاف در رشته قرائت توانست رتبه سوم این دوره از مسابقات را کسب نماید .


انتهای پیام /

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۲:۵۰
Ad Gholizadeh

جشن ناشنوایان در زرند

همزمان با شب ولادت کریمه اهل بیت، امام حسن مجتبی (ع) مراسم جشن ناشنوایان شهرستان‌های کرمان، راور، زرند و کوهبنان در تالار الماس زرند برگزار شد.


به گزارش ندای زرند ، مراسم جشن ناشنوایان شهرستان‌های کرمان، راور، کوهبنان و زرند همزمان با شب ولادت کریمه اهل بیت، امام حسن مجتبی (ع) به همت هئیت ناشنوایان زرند در تالار الماس این شهرستان برگزار شد.


در این مراسم باشکوه که امام جمعه، دادستان، محمد حسین مولا رئیس هئیت ورزشی ناشنوایان استان و جمعی از خیرین شهرستان زرند حضور داشتند، گروه هنری شهرستان بجستان و گروه سرود ناشنوایان زرند با اجرای برنامه‌های زیبا، لحظات شاد و بیاد ماندنی را برای شرکت کنندگان رقم زدند.


محمد حسین مولا رئیس هیئت ناشنوایان استان کرمان در این مراسم گفت: در بین ناشنوایان استان، ورزشکاران بسیار خوبی در سطح ملی داریم که مایه افتخار ایران اسلامی هستند.


وی خطاب به ناشنوایان شرکت کننده در مراسم افزود: از این اتفاق بزرگ به خود می‌بالم و قلبم مالامال از عشق و محبت به شماست.


مولا با قدردانی از توجه مسئولان شهرستان زرند در برگزاری این مراسم، بر لزوم بهره مندی از ظرفیت خیران برای حمایت بیشتر از ناشنوایان و افزایش امکانات در راستای خدمت رسانی به آنها تأکید کرد.


سید مهدی قویدل دادستان عمومی و انقلاب و رئیس هیئت ناشنوایان شهرستان زرند نیز با بیان اینکه ناشنوایان همانند سایر افراد جامعه حق بهره مندی از امکانات اولیه زندگی را دارند، خواستار ارتقای سطح اجتماعی و فرهنگی جامعه در پذیرش ناشنوایان شد.


وی اشتغال پایدار را از مهمترین دغدغه های ناشنوایان این شهرستان دانست و بر لزوم توجه جدی به رفع مسائل و مشکلات این قشر تاکید کرد.


در این مراسم که با ضیافت افطاری همراه بود، از زینب گلستانی دروازه بان تیم ملی فوتسال ناشنوایان و همچنین از برترین‌های ورزشی ناشنوایان و خیرین با اهدا لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.


انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۲:۳۸
Ad Gholizadeh

سرپرست دانشگاه آزاد زرند:

جنگ اقتصادی نقاب از رخ قدرت‌های استکباری برمی‌دارد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند گفت:‌جنگ اقتصادی قدرت‌های استکباری عملی ناجوانمردانه دیگری است تا نقاب از رخ به‌اصطلاح مدافعان حقوق بشر بردارد.


 سمنبر میرزایی صبح امروز در جلسه شورای اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند با بیان شعار سال و آمادگی دانشگاه‌ها برای حضور مؤثرتر در جبهه اقتصادی اظهار کرد: جنگ اقتصادی قدرت‌های استکباری عملی ناجوانمردانه دیگری است تا نقاب از رخ به‌اصطلاح مدافعان حقوق بشر بردارد و جامعه جهانی بار دیگر متوجه استعمار جدید در عصر حاضر شود.


وی افزود: اشتیاق جامعه بشری در دنیای امروز برای پیوستن به مکاتب دینی به‌ویژه تعالیم حیات‌بخش اسلام همه سیاست‌های خصمانه قدرت‌هایی که تئوری‌پرداز ماتریالیسم و اومانیسم محض بدون پرداختن به اصل توحید هستند به ریشخند گرفت و ما امیدوار به وعده الهی هستیم.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند تصریح کرد: اگر جامعه اسلامی ما به رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره اتکا به قدرت درونی و وابسته نبودن به خارج از کشور عمل کند بدون شک دشمن در این جبهه نیز شکست خواهد خورد.


میرزایی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با تمام توان و ظرفیت خود در کنار نهادهای اقتصادی خواهد بود تا بتوانیم با همدلی و همبستگی مانند روزهای سرنوشت‌ساز دفاع مقدس توطئه‌های اقتصادی دشمن را خنثی و بار دیگر الهام‌بخش ملل آزادیخواه جهان باشیم؛ چراکه تنها راه برون‌رفت از بحران کنونی توجه به اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و افزایش صادرات غیرنفتی خواهد بود.

 

در این نشست اعضای هیئت علمی شرکت‌کننده با طرح دیدگاه و نظر خود درباره اجرای طرح‌های اقتصادی به‌منظور دست‌یابی به درآمدهای پایدار اعلام آمادگی کردند.


انتهای پیام /آنا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۴:۲۰
Ad Gholizadeh


پس از ۵۶ روز از دستور دادستان زرند

معدن سیلیس به زرند بازگشت

خبرگزاری میزان- معدن سیلیس با پیگیری‌های دادستان زرند به این شهرستان باز پس داده شد.

به گزارش ندای زرند ، معدن سیلیس در منطقه جرجافک زرند که بنا به اتفاقاتی خواسته و ناخواسته در سیستم اداری سال‌ها بود که با نام یکی از شهرستانهای مجاور شهر زرند در حال بهره برداری بود و منافع حاصل از آن در آن شهرستان خرج می شد با پیگیری های دادستان زرند این معدن به شهرستان زرند بازپس داده شد.

 

سیدمهدی قویدل دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند در نشست حفظ حقوق بیت المال در اسفندماه ۹۷ و پس از استماع گزارش بخشدار مرکزی زرند مبنی بر استحصال تمام منافع حاصل از برداشت معدن سیلیس در منطقه جرجافک با قید فوریت از اداره صنعت، معدن و تجارت خواست تا موضوع را پیگیری نماید.


پس از ارسال موضوع از طریق اداره کل صمت به وزارت کشور در نهایت مشخص شد این معدن در حوزه زرند است.


دادستان زرند ضمن تشکر از اداره صمت زرند خواستار تغییر نام معدن بنام زرند و بازگشت منافع حاصل از برداشت معدن مذکور به حساب شهرستان زرند شد.


لازم به ذکر است، مهدی باصره رئیس صمت زرند با ارسال گزارشی تحقق درخواست دادستان عمومی و انقلاب زرند را به دادستانی زرند ارسال کرده است و بنا به این گزارش، دادستان زرند اعلام کرده برای صیانت از حقوق شهروندان زرندی مماشات نخواهد کرد.


انتهای پیام /

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۷:۳۴
Ad Gholizadeh

برگشت ۱۸۱ میلیون ریال به حساب شاکی

فرمانده انتظامی شهرستان زرند از برگشت مبلغ ۱۸۱ میلیون ریال که طی یک کلاهبرداری اینترنتی از حساب شاکی کسر شده بود، خبر داد.


به گزارش ندای ، سرهنگ هادی میرزایی، فرمانده انتظامی شهرستان زرند گفت: بدنبال مراجعه یکی از شهروندان با به همراه داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا، مبنی بر اینکه بدون اطلاع او مبلغ ۱۸۱ میلیون ریال از حسابش کسر شده، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.


وی افزود: با بررسی‌های انجام شده توسط پلیس فتا مشخص شد فرد کلاهبردار که اهل و ساکن استان فارس است این مبلغ را جهت خرید به حساب یک شرکت به آدرس تهران واریز نموده که با پیگیری‌های انجام شده و ضمن هماهنگی با مقام قضایی مبلغ مذکور بلوکه و به حساب شاکی برگشت داده شد.


وی تصریح کرد: به منظور دستگیری کلاهبردار، پرونده جهت صدور نیابت قضایی به دادسرا ارسال شد.


فرمانده انتظامی زرند اظهارداشت: به منظور پیشگیری از کلاهبرداری اینترنتی و برداشت غیر مجاز، رمز‌های اول و دوم کارت خود را در اختیار افراد غیر قرار نداده و آن‌ها را بصورت متناوب تغییر دهید.

انتهای پیام/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۶:۳۳
Ad Gholizadeh

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان زرند از رفع تصرف بیش از ۲ هزار مترمربع از اراضی دولتی درحریم شهر زرند خبر داد.







به گزارش ندای زرند،

عباس نورالدینی رئیس اداره راه وشهرسازی شهرستان زرند از رفع تصرف بیش از ۲ هزارمترمربع از اراضی دولتی درحریم شهرزرند خبر داد.

وی افزود در راستای حفظ حقوق بیت المال با خلع ید و قلع قمع یک قطعه زمین از اراضی دولتی در حاشیه شهر زرند به مساحت ۲ هزار ۳۷۵ متر مربع. به ارزش بالغ بر ۲ میلیارد ریال که توسط سودجویان تصرف شده بود. با حکم قضایی توسط یگان حفاظت از اراضی این اداره و همکاری، شهرداری و نیروی انتظامی رفع تصرف و به بیت المال باز گردانده شد وبرخورد قانونی و قاطع با متصرفین صورت گرفت.

 نورالدینی یادآور شد: در سال گذشته ۱۰ هزار متر مربع اراضی دولتی در قالب ۵ پرونده به ارزش ۱۰ میلیارد ریال با پیگیری‌های قضایی از سود جویان رفع تصرف شده است.

وی افزود: براساس قانون هرگونه ساخت و ساز بدون مجوز، دخل و تصرف، و تجاوز در اراضی دولتی جرم است و با افراد فرصت طلب و سود جو برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

 نورالدینی. از شهروندان  درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تجاوز به حریم راه و اراضی دولتی و ساخت و ساز غیرقانونی مراتب را یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند.


انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۶:۰۴
Ad Gholizadeh
مسن‌ترین زائر کرمانی حج تمتع 94 و جوان‌ترین 13 ساله است

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان گفت: امسال 3 هزار و 500 زائر از استان کرمان به حج اعزام می‌شوند که مسن‌ترین زائر 94 ساله و جوان‌ترین زائر 13 ساله است.

مسن‌ترین زائر کرمانی حج تمتع 94 و جوان‌ترین 13 ساله است

محمود عرب‌نژاد در حاشیه همایش متمرکز آموزشی توجیحی زائران حج تمتع 98 شهرستان‌های زرند و کوهبنان اظهار داشت: امسال 3 هزار و 500 زائر از استان کرمان برای برگزاری انجام مناسک حج اعزام می‌شوند.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با بیان اینکه از این تعداد حجاج 600 نفر از شهرستان‌های زرند و کوهبنان تشکیل هستند و پرواز حجاج از 30 تیرماه آغاز می‌شود، عنوان کرد: مسن‌ترین زائر استان کرمان 94 ساله و جوان‌ترین زائر 13 ساله است.

حجت‌الاسلام سازندگی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در استان کرمان نیز هدف از برگزاری این همایش آموزشی را تشریح نحوه ارایه خدمات، توصیه‌ها و آموزش نمادین احکام و مناسک حج عنوان کرد و از زائران خواست از لحظه لحظه حضور خود در سرزمین وحی برای عبادت و نیایش استفاده کنند.

زائران دراین همایش در خصوص اجرای برنامه‌های حج به‌صورت عملی و نمادین آشنا شدند.


انتهای پیام/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۷:۱۳
Ad Gholizadeh

فعال کردن معادن زغالسنگ حتکن و داربیدخون زرند در دستور کار

در جلسه شورای معادن استان کرمان، با واگذاری معادن حتکن و داربیدخون زرند از طریق مزایده محدود موافقت شد.

 بر اساس مصوبه شورای معادن استان ، با توجه به نیاز صنایع فرآوری ، معادن زغالسنگ حتکن و داربیدخون که بیش از 4 سال غیر فعالند ، به مزایده محدود گذاشته می شوند و برنده مزایده می تواند به شرط موافقت بهره بردار قبلی معادن را فعال کند .فعال کردن معادن زغالسنگ حتکن و داربیدخون  زرند در دستور کار
 همچنین در جلسه شورای معادن استان مصوب شد: پهنه های سرب و روی شهرستان کوهبنان نیز از طریق مزایده محدود به شرط ایجاد کارخانه فرآوری واگذار شود .
به گفته حسینی نژاد رییس سازمان صمت استان کرمان همچنین تمدید 3 ساله مجوز معادن شن و ماسه ای که افراز ندارند و در دشت واقع شدند از دیگر مصوبات این جلسه بود .
طبق بخشنامه ملی و با توجه به سیلابهای اخیر امکان تمدید مجوز این معادن وجود نداشت اما شورای معادن استان کرمان با فعالیت 3 ساله آنها باردیگر موافقت کرد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۳:۵۲
Ad Gholizadeh