پایگاه خبری ندای زرند

جدیدترین اخبار و رویدادهای شهرستان زرند

پایگاه خبری ندای زرند

جدیدترین اخبار و رویدادهای شهرستان زرند

پایگاه خبری ندای زرند
کلمات کلیدی

ی

جشنواره یوزپلنگ ایرانی در شهرستان زرند برگزار گردید
به گزارش خبرنگار ما: بمنظور حمایت از نسل یوزپلنگ ایرانی و همه گونه های جانوری جشنواره حمایت ازاین گربه سانان توسط گروه حامیان محیط زیست زرند با برگزاری کارگاه نفاشی کودکان حمایت از یوزپلنگ ایرانی وبا حضور جمع کثیری از اهالی علاقمند وحامی محیط زیست در محل بوستان شهدای شهرستان زرند برگزار گردید این مراسم که با اجرای چندین برنامه فرهنگی هنری همراه بود .
در ابتدا مهندس رحیم منتظر رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زرند ضمن تبریک اعیاد گذشته وتقدیر و تشکر از حضور اهالی علاقمند به حمایت از محیط زیست در جشنواره طی سخنانی اظهار داشت : مادر تقویم زیست محیطی به منظور جلب توجه مردم به مسائل مرتبط با محیط زیست وایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه نسبت به آگاهی مسائل مربوط به حفظ محیط زیست روزهایی به ثبت رسیده بعنوان مثال روز دوم اردیبهشت روز زمین پاک ، روز 29 دیماه روز هوای پاک وروز 13 فروردین روز طبیعت در تقویم اجرائی نامگذاری شده است .
وی افزود : روز نهم شهریور ماه بعنوان روز ملی حمایت و حفاظت از یوز پلنگ آسیایی به ثبت رسیده که این جشنواره می بایست در این روز برگزار شود بدلیل تقارن این روز با ایام سوگواری محرم تصمیم گرفته شد این مناسبت امروز برگزار شده است .
رئیس اداره حفاظت محیط زیست زرند دلیل ثبت نهم شهریور بعنوان روز ملی یوز پلنگ را آگاه سازی و اطلاع رسانی مردمی در خصوص جلوگیری از انقراض نسل این گونه گربه سانان بیان کرد که بایستی نسبت به این امر اقدماتی انجام دهیم .
وی افزود : اگر ما به فرهنگ سازی و حساسیت به این موضوع حیات وحش در بین مردم چاره اندیشی نکنیم این گونه جانوری را هم از دست خواهیم داد . 
مهندس رحیم منتظردر بخش دیگری از سخنانش با اشاره به زندگی گونه های زندگی یوزپلنگ ایرانی افزود : یوزپلنگ آسیایی زمانی در اکثر نقاط آسیا از شبه ‌قاره هند تا افغانستان، ترکمنستان و ایران تا شبه‌جزیره عربستان و سوریه پراکنده بود، اما در حال حاضر در فهرست جانوران در آستانه انقراض اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت قرار دارد و منحصر به نواحی دور افتاده‌ای در بیابان‌های ایران شده‌است. 
در ادامه این مراسم مهندس مهدلو شهردار زرند با حضور در جمع گروه حامیان محیط زیست اظهار داشت : ما انسانها همواره با تشکیک مساعی و رفع نیازمندیهای یکدیگر به هم کمک می کنیم که راحتر زندگی کنیم ودراین خصوص حفظ محیط زیست هم برای ما بسیار حائز اهمیت است ودر محیط ما موجودات زنده دیگری هم زندگی می کنند که حق زندگی دارند و به همان نسبتی که ما حق زندگی داریم قتعآ موجودات زنده ، گیاهان و گونه های دیگر جانوری حق زندگی دارند که بعضآ می بینیم با بی مهریهایی که به آنها می شود حتی بعضی از گونه ها کلاً نسلشان منقرض می شود این در واقع به هیچ عنوان با آموزه های دینی ما و تاکیدی که قرآن داره سازگاری ندارد .
شهردار زرند افزود : ما موظف به استفاده از محیط برای زندگی هستیم نه نابودکننده یک قسمتی برای زنده ماندن خودمان ، که بعضآ این اتفاق در جامعه در شرف وقوع هست البته کل جامعه جهانی دچار این مشکل هست که باید مواظبت کنیم .
وی با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره یوزپلنگ ایرانی افزود : برگزاری این جشنواره ها به ما تلنگری می زند و تاکید می کند که همه حواسشان باشد فقط شما انسانها و آدمها نیستید که حق حیات دارید بلکه همه گونه های جانوری و گیاهی حق زندگی و حیات دارند . 
شهردار زرند در خاتمه از کلیه عزیزان گروه حامیان محیط زیست و اداره محیط زیست زرند در برگزاری این جشنواره تشکر و قدردانی نمود . 
شایا ذکر است در خاتمه به قید قرعه به تعدای از کودکان شرکت کننده در کارگاه نقاشی یوزپلنگ ایرانی جوائزی برسم یاد بود تقدیم گردید .
خبرنگار : اکبرابراهیمی زرندی

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۶/۰۳
Ad Gholizadeh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی