پایگاه خبری ندای زرند

جدیدترین اخبار و رویدادهای شهرستان زرند

پایگاه خبری ندای زرند

جدیدترین اخبار و رویدادهای شهرستان زرند

پایگاه خبری ندای زرند
کلمات کلیدی

ی

۸۸ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

شرایط جذب و ساماندهی سرباز معلم برای سال تحصیلی ۹۸_۹۹اعلام شد.


📆31/فروردین/1398 

🔹رئیس اداره امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش استان کرمان شرایط جذب و ساماندهی سرباز معلم برای سال تحصیلی ۹۹_۹۸ را اعلام کرد.

🔸به گزارش #ندای_زرند ، علی اسمعیل زاده با اعلام این خبر، افزود: داوطلبان واجد شرایط دارای برگه آماده ‌به‌ خدمت بدون مهر غیبت که تاریخ اعزام آن‌ها تیر و شهریور ۹۸ می باشد می توانند ثبت‌نام و برای جذب و ساماندهی امتیازبندی ‌شوند.

🔹وی اظهار داشت: متقاضیان می توانند از شنبه۳۱ فروردین ماه ۹۸ لغایت ۵ اردیبهشت ماه ۹۸به ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق دارای سهمیه، مراجعه و برای ثبت نام اقدام کنند.

🔸اسمعیل زاده خاطر نشان کرد: متقاضیان باید برای مشاهده سهمیه شهرستان ها و مناطق و نحوه ثبت نام و ساماندهی و دریافت شیوه نامه به ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان مراجعه و نسبت به دریافت فرم های لازم و مطالعه شرایط و ضوابط اقدام کنند.

🔹گفتنی است: شیوه نامه از بخش اطلاعیه های سایت اداره کل آموزش و پرورش استان به نشانی kerman.medu.ir قابل دریافت یا مشاهده است.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۸ ، ۱۸:۲۱
Ad Gholizadeh

سه اداره زرند طی روزهای بارانی در زرند کم کاری کردند


فرماندار شهرستان زرند در نشست شورای اداری این شهرستان بدون اینکه نام از کسی ببرد از رئیس های سه اداره که در ایام روزهای بارانی در این شهرستان کم کاری کرده بودند، گلایه کرد. 


"حبیب الله خنجری" با اعلام اینکه بر اثر سیلابی شدن برخی از مناطق شهرستان زرند در اثر بارندگی های اخیر، میلیاردها تومان در این شهرستان خسارت وارد شده است، بیان کرد: مسیرهای رودخانه ها در این شهرستان باید باز شوند و پیش بینی بارندگی ها در هفته آینده نیز داده شده است. 


وی با اشاره به اینکه تاکنون 103 میلیمتر بارندگی طی سال زراعی جاری در سطح این شهرستان داشته ایم، گفت: پیش بینی بارندگی خوبی در نیمه دوم امسال در زرند می شود. 


فرماندار شهرستان زرند با بیان اینکه سه رئیس اداره در شهرستان زرند در روزهای بارندگی که باعث جاری شدن سیلاب ها و طغیان رودخانه ها شده بود کم کاری کرده اند، تأکید کرد: با رئیس های این ادارات برخورد جدی می شود و اگر تکرار شود اسامی این ادارات اعلام خواهد شد. 


سرهنگ "اکبر کردی" فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زرند نیز در این نشست با تبریک ولادت با سعادت امام زمان (عج) اظهارکرد: ما منتظر حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) هستیم و در زمان غیبت آن حضرت ولایت فقیه بر ما حکم می‌کند. 


وی با اشاره به صحبت های ترامپ در ارتباط با سپاه پاسداران، تصریح کرد: صحبت های رئیس جمهور آمریکا در نشان دادن سپاه به عنوان یک گروه ترویستی یک اقدام ناپسند بود و هدف سپاه تنها و تنها دفاع از جمهوری اسلامی بوده است. 


انتهای پیام/

صدای زرند 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۸ ، ۱۸:۱۳
Ad Gholizadeh

رئیس میراث فرهنگی شهرستان زرند از راز برگزاری 40 جشنواره بدون بودجه دولتی پرده برداشت .

محمد اسلامی رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ،

در پاسخ به این سوال که هزینه های این تعداد جشنواره چگونه تامین میشود ؟ در گفتگو با خبرنگار ندای زرند خانم حسینی گفت: در جشنواره های روستایی بدنبال مشارکت حداکثری روستائیان در اجرای برنامه ها هستیم و هرگز دنبال برگزاری جشنواره ای که فوق تصور باشد نیستیم.


 جشنواره ها را بسیار ساده ، کم هزینه و در عین حال پرجاذبه و تماشایی برگزار خواهیم کرد و معتقدم یک جشنواره پر زرق و برق و پر از هزینه های سنگین فقط و فقط یک بار برگزار خواهد شد ضمن آنکه جلوی جشنواره های سایر نقاط نیز مانع ایجاد خواهد کرد. روستا محل سادگی و بی آلایشی است مظهر صداقت و مهربانی است. و البته روستاها در نوک مبارزه با فرهنگ وارداتی هستند و این برای ما که بدنبال حفظ آداب و رسوم ملی و تاریخی مان هستیم بسیار ارزشمند است و البته خروجی این موضوع قطعا به جذب گردشگران کمک بزرگی خواهد کرد.


زمانی که با مردم راحت و شفاف ارتباط برقرار کنیم ، زمانی که اهداف خود را ساده به مردم منتقل کنیم ، زمانی که مردم را " باور" داشته باشیم آنها به یاری مان خواهند آمد لذا دلیلی نمی بینم که در مشارکت مردم و کمک آنها به برگزاری رویدادهای گردشگری تردید کنم ، بله نکته مهم اینجاست که باور کردن مردم، احترام به مردم، اعتماد به جوانان روستا ، قاعده موفقییت جشنواره های زرند است که اکنون بعنوان یک اتفاق باور نکردنی در کشور نقد میشود.  


محمد اسلامی در پاسخ به این سوال که 40 جشنواره زیاد نیست ؟ لبخندی میزند و میگوید: اتفاقا برای شهرستانی که مدعی است که پایتخت جشنواره های ایران است بسیار هم کم است. میدانم که بسیاری از منتقدان نگران کیفیت کار هستند اما نگران نباشید. حُسن جشنواره های زرند سادگی و جذابیت است. قطعا تمام روستاهای ما به یک اندازه دارای ثروت نیستند ولی وقتی سادگی و تفاوت و جاذبه در راَس اهداف جشنواره ها باشد دلیلی نمی بینم که روستایی با حتی جمعیت 5 خانواری هم نتواند جشنواره ای زیبا خَلق کند. 


تمام تلاش خود را خواهیم کرد که موج جشنواره هایمان رابه تمام روستاها و آبادی های شهرستان تسری بخشیم. قطعا سال آینده تعداد جشنواره هاافزایش خواهد یافت .

اسلامی در پاسخ به ره آوردهای این جشنواره ها گفت: این را شما در تحولات گردشگری روستاهایی مثل( احمدآباد،خیرآباد،نعیم آباد،دشتخاک،خانوک،باب تنگل،جرجافک و سایر روستاها میتوانید مشاهده کنید. حجم سرمایه گزاریها در صنعت گردشگری افزایش قابل توجهی داشته در برخی موارد گروههای هنری مستعد معرفی شده اند و اکنون در جای جای استان دعوت به اجرای برنامه میشوند ، بسیاری از خانمها در خانه ها به تولید محصولات روستایی مشغول شده اند و در جشنواره ها فرصت معرفی و فروش تولیدات خود را پیدا میکنند بدون اینکه یک ریال هزینه پرداخت کنند و دهها مورد دیگر که ما را مُصِر به تداوم این حرکت می کند.

انتهای پیام/

🗒خبرنگار:حسینی


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۸ ، ۱۱:۰۳
Ad Gholizadeh

برگزاری ویژه‌برنامه‌های جشن نیمه شعبان در بقاع متبرکه زرند

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرند گفت: ویژه‌برنامه جشن نیمه شعبان در جوار اماکن متبرکه شهرستان زرند برگزار می‌شود.



حجت‌الاسلام ابوالقاسم قادری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرند در گفت‌وگو با ندای زرند، گفت: به‌مناسبت ایام ولادت منجی عالم بشریت مهدی موعود(عج) ویژه برنامه‌های مختلف جشن و شادی با محوریت اماکن متبرکه این شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: علاوه بربرگزاری مراسم روز ولادت با سعادت آن حضرت در شش بقعه متبرکه شهرستان مراسم احیاء شب نیمه شعبان در محل سقاخانه ابالفضل(ع) خیابان چمران برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام قادری با اشاره به اینکه برنامه این جشن فرخنده در بقاع متبرکه برگزار می‌شوند، بیان کرد: دعای ندبه صبح نیمه شعبان در محل مهدیه امامزاده خواجه ابورضا مطهرآباد و امامزاده حمزه برگزار می‌شود.


وی تصریح کرد: برگزاری مراسم پیاده‌روی خانوادگی از حرم تا حرم(امامزاده حمزه تا امامزاده خواجه ابورضا مطهرآباد) درصبح نیمه شعبان و همچنین برگزاری مسابقه پیامکی با همکاری بنیاد مهدویت شهرستان زرند از جمله برنامه‌های این عید فرخنده در جوار اماکن متبرکه می‌باشد.


انتهای پیام/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۸ ، ۰۸:۱۳
Ad Gholizadeh

زرندیها دهم اردیبهشت در جشنواره ی بادبادکها،روز ملی خلیج فارس را درروستای سرباغ پاس خواهند داشت .


طی نشستی مشورتی جشنواره ی بادباکها روزسه شنبه دهم اردیبهشت به مناسبت روز ملی خلیج فارس ، در روستای سرباغ زرند برگزار می شود.


محمد اسلامی رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری دررابطه بااین جشنواره گفت : روز 10 اردیبهشت نشان دهنده غیرت ایرانیانی است که برای بیرون راندن اشغالگران از خلیج فارس جانفشانی کردند و در تقویم جمهوری اسلامی ایران هر ساله این روز گرامی داشته میشود.

اسلامی با تقدیر از شورای اسلامی و دهیار روستای سرباغ در برگزاری جشنواره سال قبل گفت: رسالت جشنواره ها کمک به نشاط اجتماعی ، افزایش بهره وری تلاشهای خانگی روستائیان، بازاریابی محصولات خانگی روستانشینان ، رونق گردشگری، معرفی استعدادهای روستایی است که قطعا ثمرات ارزشمندی برای روستاها بدنبال خواهد داشت.

رئیس میراث زرند خاطرنشان ساخت: در جشنواره های روستایی بدنبال مشارکت حداکثری روستائیان در اجرای برنامه ها هستیم و هرگز دنبال برگزاری جشنواره ای که فوق تصور باشد نیستیم. جشنواره ها را بسیار ساده ، کم هزینه و در عین حال پرجاذبه و تماشایی برگزار خواهیم کرد و معتقدیم یک جشنواره پر زرق و برق و پر از هزینه های سنگین فقط و فقط یک بار برگزار خواهد شد ضمن آنکه جلوی جشنواره های سایر نقاط نیز مانع ایجاد خواهد کرد. روستا محل سادگی و بی آلایشی است مظهر صداقت و مهربانی است. و البته روستاها در نوک مبارزه با فرهنگ وارداتی هستند و این برای ما که بدنبال حفظ آداب و رسوم ملی و تاریخی مان هستیم بسیار ارزشمند است.

در این نشست مختاری رئیس شورای اسلامی سرباغ با ارائه گزارشی از روند اجرای جشنواره سال گذشته گفت: با اینکه تجربه اول ما بود اما با همت اهالی نجیب روستا و تلاش شورا و دهیاری سعی کردیم لحظات خوبی را هم برای اهالی و هم برای میهمانان خود فراهم کنیم و امسال هم بنا به تاکید میراث فرهنگی بدنبال اجرای متفاوت ،زیبا و ساده این رویداد خواهیم بود .

لازم به ذکر است جشنواره بادبادکها به مناسبت روز ملی خلیج فارس سه شنبه 10اردیبهشت ماه در روستای سرباغ زرند برگزار خواهد شد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۸ ، ۱۹:۳۸
Ad Gholizadeh

فرماندار زرند خبر داد:

خسارت ۶۰ میلیارد تومانی سیل به زرند

میزان خسارت سیلاب های اخیر شهرستان زرند بالغ بر 60میلیارد تومان برآورد گردید


به گزارش ندای زرند به نقل از فرمانداری زرند، حبیب الله خنجری فرماندار و رئیس ستاد بحران شهرستان زرند ضمن تقدیر و تشکر از کلیه مدیران اجرایی شهرستان درمدیریت بحران وقوع بارش ها و سیلاب های اخیر، میزان خسارت وارده به تاسیسات زیربنایی، اراضی کشاورزی و مسکن شهری و روستایی را بالغ بر 60 میلیارد تومان اعلام نمود.


رئیس ستاد بحران شهرستان زرند با اعلام این خبر افزود: عمده خسارت ها به بخش های کشاورزی و زیرساختهای شهری زرند ، ریحان شهر، یزدان شهر و خانوک بوده است.


خنجری اظهارداشت : 45 میلیارد و 727 میلیون تومان به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت وارد شده است و متاسفانه حدود25 درصد از اراضی کشاورزی این شهرستان بر اثر سیلاب آسیب جدی دیده اند. 


وی خسارت به زیرساختهای شهری زرند را 6 میلیارد تومان، ریحان شهر500میلیون تومان ، خانوک 500 میلیون تومان و یزدان شهر4 میلیارد تومان اعلام نمود.


نماینده عالی دولت در شهرستان همچنین به خسارت وارده در حوزه راه اشاره نمود و گفت: به 30 درصد از راههای اصلی و همچنین 70 درصد جاده های روستایی و بین مزارع این شهرستان به میزان 2 میلیارد و830 میلیون تومان خسارت وارده شده است.


وی بیان داشت: میزان خسارت به شبکه های آبرسانی شهری و روستایی و تاسیسات مخابرات و برق شهرستان در مجموع 5 میلیارد و 871 میلیون تومان می باشد. 


حبیب الله خنجری فرماندار زرند یاد آورشد: خوشبختانه با برنامه ریزی و اقدمات پیشگیرانه که در سطح شهرستان صورت گرفت، خسارت ناشی از سیلاب به حداقل ممکن رسیده است.


فرماندار زرند تصریح کرد: خسارات سیلاب 25 فروردین به تنهایی 17 میلیارد و 222میلیون تومان بوده است و سیلاب های پنجم، هفتم، نوزدهم، و بیستم فروردین نیز خسارتی بالغ بر 43 میلیارد و438 میلیون تومان به دنبال داشت .


خنجری کل میزان بارندگی سال زراعی جاری را 103میلیمتر اعلام کرد


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۸ ، ۲۰:۳۱
Ad Gholizadeh

‍ ‍ صعود مقتدرانه تیم شهدای سیریز به سوپر لیگ استان کرمان


از سری مسابقات لیگ یک استان کرمان ، عصر امروز تیم شهدای سیریز  در ورزشگاه عربنژاد زرند به مصاف تیم نخل جنوب کرمان رفت و با برتری  ۴بر ۲  ضمن راهیابی به فینال مسابقات به سوپر لیگ استان کرمان صعود کرد.


تیم شهدای سیریز در دور رفت در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۱بر۰ مقابل نخل جنوب در ورزشگاه سلیمی کیا کرمان شکست خورده بود که در دور برگشت انتقام خود را از این تیم گرفت.


عباس حسن زاده مربی تیم سیریز  ضمن ابراز خوشحالی و تبریک به مردم شهرستان زرند و به ویژه مردم سیریز  گفت: با برتری در دیدار  امروز علاوه بر راهیابی به فینال  لیگ یک استان  به سوپر لیگ استان صعود کردیم .

 


مربی تیم‌سیریز این پیروزی حاصل تلاش ۵ ماهه بازیکنان  کادر فنی و همه عوامل  تیم  دانست  و گفت :با توجه به پتانسیل شهرستان زرند استعداد های فوتبالی بسیار خوب در این شهرستان جای  تیمی از این شهرستان در سطح اول فوتبال استان خالی بوده که به یاری خداوند محقق شد.


🔹وی ابراز امیدواری کرد در بازی فینال لیگ یک استان کرمان  به صورت تک بازی در کرمان برگزار خواهد شد تیم حریف دقیانوس جیرفت شکست داده و عنوان قهرمانی رو از آن خود کنیم.



🔹مربی تیم سیریز در پایان  از حضور بخشدار محترم یزدان آباد ، ریاست و اعضای محترم هیئت فوتبال  و تربیت بدنی شهرستان زرند و تماشاگران تیم شهدای سیریز که در ورزشگاه این تیم‌را حمایت کردند تشکر و قدردانی کرد .



🔹پایگاه خبری ندای زرند پیروزی و صعود مقتدرانه تیم شهدای سیریز را به بازیکنان، کادرفنی و جامعه ورزشی سیریز تبریک عرض می کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۸ ، ۱۹:۴۴
Ad Gholizadeh


مهندس عبدالله زاده رئیس سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهرداری زرند از آغاز عملیات ساماندهی بوستان شهرک ولایت 2 خبر داد .

به گزارش روابط عمومی شهرداری زرند رئیس سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهرداری زرندبا اعلام اینکه سعی داریم تمامی بوستانهای شهر را برای استفاده همشهریان بهسازی و آماده نمائیم گفت: به منظور ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و همچنین زیباسازی فضای شهری و استفاده شهروندان از محیط این پارک، عملیات ساماندهی و باز طراحی این بوستان در اولویت‌های برنامه های شهرداری قرار گرفته است.


🔹وی با اعلام اینکه ایده اصلی طراحی پارک استفاده از فضاهای کنونی پارک و ایجاد فضایی پویا با نشاط می باشد گفت:کف سازی ،تعویض سیستم روشنائی ،نصب المانهای کودکانه،نصب آلاچیق و.. از مهمترین مواردیست که در این بوستان اجرائی خواهد شد.

🔹وی هزینه اجرای این طرح را بالغ بر یک میلیارد ریال عنوان کرد و گفت:تمام سعی مان را خواهیم کرد تا با ایجاد فضایی شاد و مفرح آرامش خاطر شهروندان را تأمین نمائیم   

🔹وی در پایان افزود: شهروندان می توانند هر گونه نواقص و موارد خطر آفرین را در صورت مشاده به مسئولین ذیربط گزارش و یا از طریق سامانه137شهرداری اعلام نمایند.


انتهای پیام/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۸ ، ۱۴:۱۹
Ad Gholizadeh

پربارش‌ترین و کم‌بارش‌ترین استان‌های کشور+جدول


استان سیستان و بلوچستان با 87 میلیمتر بارش کم‌بارش‌ترین استان کشور بوده و تنها استانی است که زیر 100 میلیمتر بارش در سال آبی جاری داشته است.



به گزارش ندای زرند، بررسی آمار رسمی دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می دهد که در 206 روز ابتدایی سال آبی جاری (اول مهرماه 97 تا عصر روز بیست‌وهفتم فروردین‌ماه 98) مجموع بارش‌های کشور به 308.2 میلیمتر رسیده است.


در این مدت، برخی استان‌های کشور بیش از این میزان و برخی کمتر از این رقم بارش داشته‌اند. بررسی آمار بارش‌ها به تفکیکی هر استان حاکی از این است که استان لرستان با 1076 میلیمتر بارش، پربارش‌ترین استان کشور در سال آبی جاری است.


همچنین استان سیستان و بلوچستان با 87 میلیمتر بارش کم‌بارش‌ترین استان کشور بوده و تنها استانی است که زیر 100 میلیمتر بارش در سال آبی جاری داشته است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۸ ، ۱۴:۱۲
Ad Gholizadeh

سیل افزون بر سه هزار میلیارد ریال به راه های کرمان خسارت زد


کرمان - ایرنا - معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: وقوع سیلاب و طغیان رودخانه ها بر اثر بارندگی های هفته جاری، بیش از سه هزار میلیارد ریال به راه های این استان خسارت وارد کرده است.



احسان عراقی زاده گفت  بیشترین خسارت سیل به محور راور - دیهوک، شهداد - نهبندان و حوزه شهرستان سیرجان بوده که این محورها دچار آب بردگی و تخریب ابنیه ارتباطی و پل ها شده است.


وی اظهار داشت: بر اساس بررسی های کارشناسی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان، سیلاب بیش از سه هزار و 191 میلیارد و 286 میلیون ریال به محورهای ارتباطی استان کرمان خسارت زده که با فروکش کردن سیلاب عملیات ترمیم این راهها آغاز شده است.

معاون راهداری استان کرمان گفت: جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه ها بیش از 633 میلیارد ریال به راه های راور، 487 میلیارد ریال به راههای شهداد، 322 میلیارد ریال به راههای سیرجان، 285 میلیارد ریال راه های کرمان و راین، 209 میلیارد ریال به راه های بردسیر، 202 میلیارد ریال به راههای شهربابک خسارت زده است.

عراقی زاده ادامه داد: همچنین برخی از راه های شهرستان های ارزوئیه، کوهبنان، رابر، بافت، زرند، گلباف، رفسنجان، انار، نرماشیر، فهرج، ریگان و بم خسارت های بسیاری وارد کرده و موجب تخریب برخی از محورهای ارتباطی شده است.


طغیان رودخانه ها، جاری شدن سیلاب و آب گرفتگی روز یکشنبه هفته جاری در استان کرمان رخ داد که موجب تخریب کشاورزی، محورهای ارتباطی و برخی از واحدهای مسکونی و آب گرفتگی در برخی از شهرهای استان کرمان شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۸ ، ۱۰:۲۳
Ad Gholizadeh