پایگاه خبری ندای زرند

جدیدترین اخبار و رویدادهای شهرستان زرند

پایگاه خبری ندای زرند

جدیدترین اخبار و رویدادهای شهرستان زرند

پایگاه خبری ندای زرند
کلمات کلیدی

ی

رئیس میراث فرهنگی شهرستان زرند از راز برگزاری 40 جشنواره بدون بودجه دولتی پرده برداشت .

محمد اسلامی رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ،

در پاسخ به این سوال که هزینه های این تعداد جشنواره چگونه تامین میشود ؟ در گفتگو با خبرنگار ندای زرند خانم حسینی گفت: در جشنواره های روستایی بدنبال مشارکت حداکثری روستائیان در اجرای برنامه ها هستیم و هرگز دنبال برگزاری جشنواره ای که فوق تصور باشد نیستیم.


 جشنواره ها را بسیار ساده ، کم هزینه و در عین حال پرجاذبه و تماشایی برگزار خواهیم کرد و معتقدم یک جشنواره پر زرق و برق و پر از هزینه های سنگین فقط و فقط یک بار برگزار خواهد شد ضمن آنکه جلوی جشنواره های سایر نقاط نیز مانع ایجاد خواهد کرد. روستا محل سادگی و بی آلایشی است مظهر صداقت و مهربانی است. و البته روستاها در نوک مبارزه با فرهنگ وارداتی هستند و این برای ما که بدنبال حفظ آداب و رسوم ملی و تاریخی مان هستیم بسیار ارزشمند است و البته خروجی این موضوع قطعا به جذب گردشگران کمک بزرگی خواهد کرد.


زمانی که با مردم راحت و شفاف ارتباط برقرار کنیم ، زمانی که اهداف خود را ساده به مردم منتقل کنیم ، زمانی که مردم را " باور" داشته باشیم آنها به یاری مان خواهند آمد لذا دلیلی نمی بینم که در مشارکت مردم و کمک آنها به برگزاری رویدادهای گردشگری تردید کنم ، بله نکته مهم اینجاست که باور کردن مردم، احترام به مردم، اعتماد به جوانان روستا ، قاعده موفقییت جشنواره های زرند است که اکنون بعنوان یک اتفاق باور نکردنی در کشور نقد میشود.  


محمد اسلامی در پاسخ به این سوال که 40 جشنواره زیاد نیست ؟ لبخندی میزند و میگوید: اتفاقا برای شهرستانی که مدعی است که پایتخت جشنواره های ایران است بسیار هم کم است. میدانم که بسیاری از منتقدان نگران کیفیت کار هستند اما نگران نباشید. حُسن جشنواره های زرند سادگی و جذابیت است. قطعا تمام روستاهای ما به یک اندازه دارای ثروت نیستند ولی وقتی سادگی و تفاوت و جاذبه در راَس اهداف جشنواره ها باشد دلیلی نمی بینم که روستایی با حتی جمعیت 5 خانواری هم نتواند جشنواره ای زیبا خَلق کند. 


تمام تلاش خود را خواهیم کرد که موج جشنواره هایمان رابه تمام روستاها و آبادی های شهرستان تسری بخشیم. قطعا سال آینده تعداد جشنواره هاافزایش خواهد یافت .

اسلامی در پاسخ به ره آوردهای این جشنواره ها گفت: این را شما در تحولات گردشگری روستاهایی مثل( احمدآباد،خیرآباد،نعیم آباد،دشتخاک،خانوک،باب تنگل،جرجافک و سایر روستاها میتوانید مشاهده کنید. حجم سرمایه گزاریها در صنعت گردشگری افزایش قابل توجهی داشته در برخی موارد گروههای هنری مستعد معرفی شده اند و اکنون در جای جای استان دعوت به اجرای برنامه میشوند ، بسیاری از خانمها در خانه ها به تولید محصولات روستایی مشغول شده اند و در جشنواره ها فرصت معرفی و فروش تولیدات خود را پیدا میکنند بدون اینکه یک ریال هزینه پرداخت کنند و دهها مورد دیگر که ما را مُصِر به تداوم این حرکت می کند.

انتهای پیام/

🗒خبرنگار:حسینی


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۳۱
Ad Gholizadeh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی