پایگاه خبری ندای زرند

جدیدترین اخبار و رویدادهای شهرستان زرند

پایگاه خبری ندای زرند

جدیدترین اخبار و رویدادهای شهرستان زرند

پایگاه خبری ندای زرند
کلمات کلیدی

ی

اعتیاد عمده ترین آسیب اجتماعی در شهرستان زرند

به مناسبت گرامیداشت هفته روابط عمومی رئیس اداره بهزیستی شهرستان زرند طی نشستی با اصحاب رسانه به بیان اقدامات خود در طول یکسال گذشته پرداخت و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.


 دکتر ابراهیمی رئیس اداره بهزیستی زرند در خصوص فعالیت های بهزیستی گفت: بهزیستی در پنج حوزه ی معاونت امور اجتماعی، معاونت پیشگیری، معاونت اشتغال، معاونت مشارکت ها و هماهنگی مراکز غیر دولتی و معاونت توانبخشی فعالیت دارد.


وی در ادامه به تشریح فعالیت های اداره بهزیستی در هر یک از این حوزه ها پرداخت و اظهار داشت : در حوزه توانبخشی فعالیت های زیادی به منظور توانمند کردن قشر آسیب پذیر جامعه انجام می گیرد از جمله اینکه ۳۶۰۰نفر از افراد شهرستان دچار معلولیت هستند ازاین تعداد به ۴۰۰ نفر آنها مبلغی به عنوان مستمری به صورت ماهانه پرداخت می شود و ۳ هزار نفر از این تعداد مشمول افزایش یارانه قرار گرفته اند.

دکتر ابراهیمی در ادامه افزود: در حوزه توانبخشی سه مرکز روزانه توانبخشی در شهرستان وجود دارد که به طور میانگین به ۱۲۰ معلول خدمت رسانی می کند، دو مرکز شبانه روزی توانبخشی که به ۱۷۰ نفر که دارای معلولیت شدید هستند و یک مرکز شبانه روزی به معلولین ذهنی خفیف خدمت ارائه می دهد که علاوه بر این مراکز ۴ تیم سیار با مراجعه به منازل افراد معلول ارائه خدماتی همچون توانبخشی، مشاوره و … می پردازند، که در مجموع به ۱۰۵ نفر از این معلولین از طریق تیم سیار خدمت رسانی می شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان زرند گفت: در حوزه اشتغال به افراد معلول کمک هزینه ی اشتغال داده شده است و تعدادی برای دریافت وام به بانک ها ارجاع داده می شوند که در خصوص ضامن دچار مشکل می شوند و از مسئولین امر میخواهم برای این مشکل افراد معلول چاره ای بیاندیشند تا این افراد بتوانند این تسهیلات را دریافت کنند.

دکتر ابراهیمی تشریح کرد: زنان سرپرست خانواده در شهرستان زرند ۴۰۷ نفر هستند که ۱۵۴ نفر از آنها مستمری بگیر هستند و ۲۵۳نفر از آنها متقاضی و در نوبت برای دریافت خدمات هستند.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه معاونت اجتماعی نیز فعالیت های زیادی از سوی اداره بهزیستی ارائه می شود که یکی از آنها اورژانس اجتماعی با شماره ۱۲۳ است که افراد میتوانند از این طریق گزارش دهند تا به مشکلات و آسیب های اجتماعی رسیدگی شود. در طول یک سال گذشته به ۹۸۱ مورد از آسیب ها که با این خط تماس گرفته اند رسیدگی شده است.

دکتر ابراهیمی بیان کرد: بر اساس آمار اورژانس اجتماعی آسیب های گریبان گیر شهرستان زرند به ترتیب اعتیاد، طلاق، بد سرپرستی، فقر و سایر خشونت ها می باشند که رفع این مشکلات همت همه مسئولین و مردم را می طلبد.


وی تصریح کرد: ۶ مرکز ترک اعتیاد با اعتبار سالانه ۷۰ میلیون تومان در جهت رفع این آسیب در شهرستان زرند فعالیت می کنند.

در پایان رئیس اداره بهزیستی زرند با اهدای لوح به خبرنگاران و فعالین حوزه رسانه از آنها تقدیر کرد.


انتهای پیام /

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۰۴
Ad Gholizadeh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی