پایگاه خبری ندای زرند

جدیدترین اخبار و رویدادهای شهرستان زرند

پایگاه خبری ندای زرند

جدیدترین اخبار و رویدادهای شهرستان زرند

پایگاه خبری ندای زرند
کلمات کلیدی

ی

اولین جشنواره ی زاغ بور در شهرستان زرند برگزار شد.

محمد اسلامی رئیس میراث فرهنگی زرند با اشاره به خاص بودن پرنده زاغ بور در سطح جهان گفت: این پرنده تنها گونه از پرندگان است که مربوط به ایران است.

اسلامی افزود: در ایران هم یکی از مهمترین زیستگاههای زاغ بور در شهرستان زرند می باشد و بدنبال جذب گردشگران "پرنده نگر" از سراسر دنیا هستیم چرا که دیدن این پرنده برای بسیاری از گردشگران خارجی تبدیل به رویا شده است.


مهندس صحتی معاون محیط زیست استان هم با تمجید از اقدام شهرستان زرند در برگزاری این جشنواره خاص گفت: زرند اولین شهرستان در استان می باشد که جشنواره زاغ بور را برگزار کرده است.


صحتی با بیان اینکه این پرنده از گونه کلاغان میباشد و زندگی خاصی را در طبیعت به نمایش می گذارد افزود: امروزه گردشگری مبتنی بر طبیعت گردی بسیار مورد توجه قرار گرفته و مطمئن هستیم که شهرستان زرند میتواند بخوبی از این جاذبه خاص در جهت رونق صنعت گردشگری و رشد اقتصادی محلی استفاده خواهد کرد.


دکتر نجفی رئیس موسسه آموزشی گردشگری هفتواد کرمان هم در این همایش گفت: در شهرستان زرند با توجه به پیشرفت قابل ملاحظه ای که در گردشگری خصوصا 3سال گذشته بوجود آمده است گفت: موضوع آموزش راهنمایان طبیعت گرد و پرنده نگر برای این شهرستان و پس از رسانه ای شدن موضوع جشنواره زاغ بور اهمیت بیشتری یافته است چرا که این نوع گردشگری دارای ظرافتهای خاصی است که راهنمایان باید اشراف کاملی بر محیط زیست منطقه داشته باشند و انتظار داریم از رییس پرتلاش میراث زرند نسبت به تنظیم اطلس پرندگان و سایر حیات وحش این منطقه پیگیری نماید تا با ارائه این اطلس گردشگران بتوانند برنامه ریزی نمایند.


در پایان این نشست پیشنهاد ساخت تندیس زاغ بور که نماد محیط زیست استان کرمان محسوب میشود در یکی از میادین ارائه شد.


انتهای پیام/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۲۶
Ad Gholizadeh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی