پایگاه خبری ندای زرند

جدیدترین اخبار و رویدادهای شهرستان زرند

پایگاه خبری ندای زرند

جدیدترین اخبار و رویدادهای شهرستان زرند

پایگاه خبری ندای زرند
کلمات کلیدی

ی

معرفی نفرات برتر مسابقات قرآنی زندان‌های کرمان

سه شنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۰۸ ب.ظ

رییس اداره فرهنگی و تربیتی اداره کل زندان‌های استان کرمان گفت: مسابقات قرآنی مددجویان مرد زندان‌های سراسر استان باحضور ۸۴نفر از مددجویان قرآنی مرد در زندان مرکزی کرمان برگزار و با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.










 نیک نام، رییس اداره فرهنگی و تربیتیاداره کل زندان‌های استان کرمان گفت: درمسابقات قرآن مددجویان مرد و بین بزرگسالان در ۱۱رشته و کانون اصلاح و تربیت هم در ۶رشته باهم به رقابت پرداختند.

وی افزود: با حضور هیات داوران در مجموع زندان مرکزی کرمان مقام اول، زندان زرند مقام دوم، زندان‌های کهنوج و جیرفت مشترکا مقام سوم، زندان رفسنجان مقام چهارم، سیرجان و بم هم مقام پنجم را به خود اختصاص دادند.

نیک نام در ادامه با تاکید بر گرایش و تلاوت قرآندرزندگی اظهار داشت: اگر به سمت و سوی قران گرایش پیداکرده و زندگی روزمره خود در سایه آیات و روایات قرآنی باشد و به آن تمسک داشته باشند زندگی سراسر خیر و برکت خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: اگر همه ما از قرآن الگو برداری کنیم و مددجویان زندان بتوانند به سمت و سوی قرآن آیند وسایر مددجویان دیگر را نیز به سمت قرآن سوق دهند در زندگی دنیوی و اخروی پاداش زیادی دارند و قرآن کتاب آسمانی نجات روز قیامت است.

رییس اداره فرهنگی و تربیتی اداره کل زندان‌های استان اظهار کرد:قرآن سخن خداوند و سپری در برابر شیطان است.

نیک نام گفت: قرآن مجید به عنوان کتاب آسمانی و معجزه جاوید پیامبر اسلام (ص)، کتاب هدایت بشر به سر منزل مقصود است.

وی بیان کرد: قرآن کلیات برنامه‌های زندگی بشر است که اگر خوب از این کتاب شریف و برنامه‌های آن در زندگی خود استفاده کنیم قطعا محیطی سرشار از صفا و صمیمیت خواهیم داشت که هم سعادت دنیوی را کسب خواهیم نمود و هم به سعادت اخروی که هدف نهایی همه ماست خواهیم رسید.

نیک نام افزود: انسان نیازمند ارتباط مستقیم با آفریننده و هستی بخش خود است که این ارتباط اگر چه از طریق مناجات و رازگویی درونی و قلبی انجام می‌گیرد، اما دسترسی به کلمات خود خداوند، بسیار لذت بخش و اطمینان آور است. چنان که اقبال لاهوری گفته است: «اگر می‌خواهی خدا با تو سخن بگوید، قرآن بخوان». این ویژگی به طور کامل، تنها برای قرآن مجید باقی مانده است و هیچ کتاب آسمانی دیگر، چنین جایگاهی ندارد.

در پایان مراسم اختتامیه از برگزیدگان قرآنی مددجویان مرد زندان‌های استان تجلیل شد.
انتهای پیام/ی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۲۸
Ad Gholizadeh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی