پایگاه خبری ندای زرند

جدیدترین اخبار و رویدادهای شهرستان زرند

پایگاه خبری ندای زرند

جدیدترین اخبار و رویدادهای شهرستان زرند

پایگاه خبری ندای زرند
کلمات کلیدی

ی

احیای ۶ هزار هکتار از کانون‌های فرسایش بادی در زرند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زرند گفت:۶ هزار هکتار از کانون‌های فرسایش بادی در شهرستان زرند احیا شده اند و در سال جاری ۳۰۰ هکتار با اعتباربیش از ۷ میلیارد ریال اجرا می شود.


علی میرزایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زرند گفت: از مجموع ۲۵ هزار هکتار کانون‌های بحرانی فرسایش بادی در این شهرستان بیش از ۶ هزار هکتار آن با اجرای طرح‌های بیابان زدایی در سال‌های گذشته احیا شده است.


وی با اشاره به نقش تاغزار‌های دست کاشت منطقه جلال آباد و یزدان آباد در جهت تثبیت شن‌های روان و جلوگیری از هجوم گردو غبار و ماسه بادی از سمت شرق به جاده‌های مواصلاتی وهمچنین اراضی کشاورزی و مسکونی روستا‌های جلال آباد. علی آباد و نعیم آباد گفت: یکی از کانون‌های فرسایش شدید بادی در منطقه فتح آباد، شریف آباد و چاه غلامعلی در سطح ۲ هزار هکتار قرار دارد که از سال ۹۳ تاکنون میزان ۹۰۰ هکتار آن نهال کاری شده است.


وی افزود: در سال گذشته توسط شرکت فولاد زرند ایرانیان عملیات بیابان زدایی و تثبیت شن‌های روان در سطح ۴۰۰ هکتار انجام شده است و در سال جاری نیز عملیات بیابان زدایی و تثبیت شن‌های روان در سطع ۳۰۰ هکتاربا اعتبار ۷ میلیارد ۵۰۰ میلیون ریال اجرا می شود.


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زرند. حفاظت از پوشش گیاهی و جلوگیری از تخریب آن را مهمتر از اجرای طرح‌های بیابان زدایی دانست و چرای غیر مجاز دام و توسعه بی رویه اراضی کشاورزی را از مهمترین دلایل تشدید فرسایش و پدیده بیابان زایی عنوان کرد. وگفت: در سال‌های اخیر اقدامات موثری در جلوگیری از ورود دام غیر مجاز و همچنین برخورد با متصرفین اراضی ملی و دولتی با همکاری دستگاه قضایی انجام گرفته است.


وی توسعه عملیات احیایی و بیابان زدایی را در گرو مشارکت مردم و حمایت جدی مسئولین در قالب طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز دانست.


انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۲۸
Ad Gholizadeh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی