پایگاه خبری ندای زرند

جدیدترین اخبار و رویدادهای شهرستان زرند

پایگاه خبری ندای زرند

جدیدترین اخبار و رویدادهای شهرستان زرند

پایگاه خبری ندای زرند
کلمات کلیدی

ی

کشف بیش از ۲۹۰ کیلوگرم آنغوزه غیرمجاز در زرند

پنجشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۸، ۰۸:۲۴ ب.ظ

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زرند از کشف بیش از ۲۹۰ کیلوگرم آنغوزه غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

 علی میرزایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زرند گفت: مامورین پاسگاه حفاظت منابع طبیعی این شهرستان در یک عملیات غافلگیرانه در روستای سیلاخور منطقه سربنان این شهرستان موفق به کشف ۲۹۳ کیلوگرم آنغوزه غیرمجاز به ارزش ۹۰۰ میلیون ریال شدند؛ و در این باره سه نفر متهم غیر بومی دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.

او گفت: با توجه به فصل برداشت گیاهان دارویی بویژه شیره گیاهان آنغوزه از سطح مراتع این شهرستان و ارزش بالای این محصول افراد سودجو از استان‌های همجوار به مراتع منطقه هجوم آورده و اقدام به برداشت غیرمجاز و قاچاق این محصولات را می نمایند.

میرزایی بیان کرد: دهستان سربنان یکی از رویشگاه‌های اصلی گیاه آنغوزه محسوب می‌شود ماموران پاسگاه منابع طبیعی این شهرستان با اجرای یک برنامه عملیاتی موفق به کشف و ضبط گیاه ارزشمند شدند.

او گفت: برای به دست اوردن شیره آنغوزه، بوته در انتهای ساقه بریده می‌شود و پس از هر بار تیغ زدن شیره آن برداشت می‌شود و این عمل ۲۰ بار تکرار و از هر بوته به طور متوسط هشتاد گرم برداشت می‌شود.

میرزایی  از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلفات برداشت غیر مجاز مراتب را با شماره ۱۵۰۴ گزارش کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۵/۱۰
Ad Gholizadeh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی