پایگاه خبری ندای زرند

جدیدترین اخبار و رویدادهای شهرستان زرند

پایگاه خبری ندای زرند

جدیدترین اخبار و رویدادهای شهرستان زرند

پایگاه خبری ندای زرند
کلمات کلیدی

ی

مردم به اندازه نیاز خرید کنند

چهارشنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۷، ۰۴:۴۰ ب.ظ

مردم به اندازه نیاز خرید کنند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت:کاهش خرید و مصرف، تولید کنندگان را وادار به کاهش قیمت می‌کنند اما متاسفانه این موضوع درجامعه ما برعکس است و هنگام گرانی کالا خرید مردم افزایش و خرید‌های نامتعارف در کشور باعث بروز مشکلات در بازار می‌شود.


به گزارش ندای زرند، سید مهدی قویدل دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند به نقش مردم در کم کردن گرانی‌ها پرداخت وگفت:در واقع خود مردم هستند که باید همکاری کنند، زیرا اگر ما بیش از نیازمان خرید نکنیم به طور طبیعی بازار اشباع از کالا میشود و دیگر گرانی نخواهیم داشت لذا به مردم پیشنهاد داریم برای حمایت از تثبیت قیمت کالا‌ها فقط به اندازه نیاز خرید کنند.


وی با بیان اینکه: در بسیاری از کالا‌ها کمبود تولید وجود ندارد و آنچه در بازار کالا‌ها التهاب ایجاد می‌کند خرید بیش از نیاز و چند برابری برخی مردم است. بطوریکه خرید در بعضی از اجناس بویژه فراورد‌های گوشتی ۳ تا ۲۰ برابر افزایش یافته است در صورتیکه مردم کالا‌های بیش از مورد نیاز خود را خرید نکنند بازار اشباع خواهد شد و بخشی قابل توجهی از مشکلات رفع می‌شود.


سید مهدی قویدل با بیان اینکه در بسیاری از کشور‌های دنیا چنانچه قیمت کالایی افزایش می‌یابد انجمن‌های حمایت از مصرف کنندگان پیشنهاد می‌دهند، مصرف کنندگان خرید را کمتر انجام دهند لذا کاهش خرید و مصرف، تولید کنندگان را وادار به کاهش قیمت می‌کنند.


وی ادامه داد:، اما متاسفانه این موضوع درجامعه ما برعکس است و هنگام گرانی کالا خرید مردم افزایش و خرید‌های نامتعارف در کشور باعث بروز مشکلات در بازار می‌شود، گاهی شاهد خرید‌های غیرضرور یا بیش از نیاز مردم و همشهریان هستیم که در حقیقت نوعی از احتکار خانگی محسوب می‌شود.


انتهای پیام /باشگاه خبرنگاران 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۲/۲۲
Ad Gholizadeh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی