پایگاه خبری ندای زرند

جدیدترین اخبار و رویدادهای شهرستان زرند

پایگاه خبری ندای زرند

جدیدترین اخبار و رویدادهای شهرستان زرند

پایگاه خبری ندای زرند
کلمات کلیدی

ی

فرماندار زرند تاکید کرد:

با ساخت و سازهای مجاز و غیر مجاز در بستر رودخانه ها برخورد قاطع شود

فرماندار زرند با تاکید بر اینکه باید برخورد قاطع با ساخت و سازهای مجاز و غیر مجاز در بستر رودخانه ها صورت گیرد، گفت: با ادارات متخلف نیز در این زمینه برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش ندای زرند به نقل از روابط عمومی فرمانداری زرند، حبیب الله خنجری صبح امروز 8 فروردین، در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان که با حضور حسین امیری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و تمامی اعضاء ستاد در محل فرمانداری تشکیل شد، افزود: در سال گذشته بزرگترین و مهمترین بحران های ما در بحث خشکسالی و میهمان ناخوانده ریزگردها از شهرستانها و یا استانهای همجوار بود که منجر به چالش هایی برای شهرستان و حتی تعطیلی ادارات و مدارس شد.


وی با اشاره به پیش بینی هایی مبنی بر سالی پربارش برای کشور که متاسفانه در همین اوایل سال جدید شاهد بروز خسارتهای فراوان مالی و جانی در پی بارشهای سیل آسا در برخی از مناطق کشور بودیم، گفت: در همین راستا و مصوبه ستاد مدیریت بحران استان، تمامی ساخت‌ و سازهای مجاز و غیرمجاز در مسیر و بستر رودخانه‌‌های شهرستان زرند، باید تحت تعقیب قانونی قرار گیرند و با متخلفین برخورد قاطع شود.


حبیب الله خنجری تصریح کرد: در این میان متاسفانه شاهد ساخت وسازهایی هستیم که با مجوز و صدور پروانه ساخت همراه بوده اند که باید با ادارات و دستگاه های متولی صدور مجوز نیز برخورد قانونی صورت گیرد و پاسخگو باشند.


فرماندار و رئیس شورای تامین شهرستان از ورود جدی این شورا نیز به موضوع تعقیب قانونی این موضوع خبر داد و کمیسیون های ماده 77، 100 شهری و 99 روستایی را در خط مقدم شناسایی اینگونه ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح شهرستان دانست.


وی با بیان اینکه تمامی موارد تعیین حریم و بستر رودخانه‌های شهرستان انجام شده، ابراز داشت: در چند سال اخیر بدلیل بروز خشکسالی های پی در پی، ساخت و سازهایی غیر قانونی در مسیل آبراه‌ها و رودخانه‌های شهرستان از جمله در مناطقی مانند دهستانهای حتکن، سربنان و جرجافک صورت گرفته که لزوم ورود جدی دستگاه های نظارتی از جمله دستگاه قضایی شهرستان به این موضوع را میطلبد.


خنجری ادامه داد: متاسفانه با صدور حکم تخریب خسارات زیادی به مالکان وارد می‌شود که این موضوع نیز با پیشگیری قابل جبران است و در همین راستا باید دستگاه های اجرایی همچون شهرداریها، منابع طبیعی و امور منابع آب قبل از اینکه آجری روی آجر دیگری قرار گیرد و نیاز به صدور حکم قضایی باشد، ورود کنند و جلوگیری بعمل بیاورند.


انتهای پیام/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۰۸
Ad Gholizadeh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی